Lisanne en Marjolein naar India

6-8 tot 10-8

23.00, 17 augustus

We zijn vanmiddag om 13.00 vertrokken vanuit Madurai. Het afscheid nemen viel niet mee. Maar hier vertellen we later meer over. Op het laatste moment is onze vlucht gewijzigd. Hierdoor hebben we vandaag al drie vliegvelden gezien. We zijn vanaf Madurai naar Bangalore gevlogen. Daar hebben we drie uur gewacht op onze vlucht naar Chennai. Om 21.05 zijn wij aangekomen op Chennai. We zijn hier weer opgehaald door Gracy en haar neef. We vertrekken namelijk pas om 4.15 richting Dubai. Nu zitten we dus weer op de vertrouwde zolder van de familie van Gracy. We werden hier weer warm onthaald!

We gaan om 00.45 weer richting het vliegveld. Nu hebben we even de tijd om ons laatste verhaal vanuit India te schrijven. We waren gebleven bij 6 augustus.

6-8

Zaterdag hadden we een beetje tijd nodig om bij te komen van al het shoppen. Verder hebben we lekker met de meisjes gespeeld. Zaterdag hebben de meisjes ook voor het eerst op hun eigen matjes geslapen. Dat zag er toch wel even anders uit!!

7-8

Zondagmorgen zijn we weer met de meisjes in de schoolbus gestapt richting kerk. Vanaf daar zijn wij samen met Maggi en Harini(een meisje uit het kindertehuis) in de share riksja gestapt richting de Alagar temple. Deze tempel onderaan een kleine berg. Rondom de tempel staan heel veel kleine kraampjes. Ook komen hier hele families samen om te eten. We vonden dit bijzonder om te zien. We hebben eerst de tempel bezocht. We vonden dat er in de tempel een beetje een rare sfeer hing, heel anders dan in de Minaksi tempel! Er liepen voornamelijk een beetje opgefokte mannetjes rond. We vonden het wel weer een mooie tempel. De meisjes hadden ons verteld dat er rondom de tempel heel veel aapjes zouden zijn. En dat we deze vooral ook bij de ‘ klim ‘ naar boven zouden zien. Toen we de tempel weer uitkwamen zagen we een paar aapjes. Wij dachten dat het hierbij zou blijven.. Maar toen bleek dat we nog aan de klim moesten beginnen naar een ander deel van de tempel boven op de berg. De meisjes hadden gelijk. Tijdens de klim naar boven werden we omsingeld door aapjes. Heel leuk allemaal, zolang ze niet denken dat je iets te eten voor ze hebt. Wij hebben als voorzorgsmaatregel onze tas maar op onze buik gedragen. Want ook hier hadden de meisjes ons voor gewaarschuwd. Toen we boven kwamen was een klein detail dat we niet in de tempel mochten. Er stond echt een onwjis lange rij, omdat er een festival was. De rij duurde een dag, werd ons verteld. Wij hebben de bus naar beneden genomen. Toen we terug kwamen waren de meisjes, net als altijd wanneer we even weg waren geweest, heel benieuwd wat we er van vonden. We werden weer bestookt met vragen..

8-8

Maandagochtend werd zoals altijd de week geopend met de essembly voor de school. Daarna gingen wij de school bezoeken. We hoopten dat we wat lessen bij konden wonen ipv alleen een rondje langs alle klassen. De Principal wist van onze komt. We moesten in haar kamer wachten. Ze moest namelijk eerst even alle kinderen die te laat waren terrecht spreken.. Hierna werden we opgehaald door een docent die ons mee zou nemen naar een paar lessen. We hebben bijna van alle jaarlagen 30 minuten van een les bij kunnen wonen. Het was heel leuk dat we in elke klas wel een paar meisjes kenden. Daarom waren we blij dat we de school niet meteen aan het begin van onze tijd in Madurai hadden bezocht. De meisjes vonden het geweldig dat we hun school eindelijk een keer hadden gezien. Met als concequentie dat ze iedere dag aan ons vroegen of we weer kwamen.

Aan het begin van de avond hebben we met een paar meisjes een laken beschilderd. Dit was voor die vrijdag geplande fotoshoot. De meisjes houden namelijk onwijs van foto's! Elke keer als ze je camera zien willen ze op de foto.. Succes gegarandeerd! Het schilderen was erg leuk om te doen!

9-8

De afgelopen week hadden we het al een paar keer gehad over het maken van een klein tripje met zijn viertjes(Maggi, Marije en wij). Zo zouden we Maggi ook een keer een uitje kunnen geven, want ze is altijd, maar dan ook echt altijd, in het kindertehuis. Ons leek het heel leuk om de jungle in te gaan. Het plan ontstond om naar Kerala te gaan. Kerala is een provincie ten westen van Tamil Nadu. Deze provincie staat bekend om zijn mooie natuur. Ook zijn hier een aantal Wildlife Sactuary's. Dit sprak ons natuurlijk aan. Maar voordat we echt actie konden ondernemen moest Maggi toestemming hebben.. Ze mag/kan namelijk niet zomaar weg. Toen dat was geregeld konden we het echt gaan regelen.

Na heel wat telefoontjes was het geregeld!!! Het plan was als volgt: woensdagmiddag vertrokken we met een taxi(alleen die moest james nog regelen) naar kumily. Daar zouden moeten we bellen met Rejanisch (de man van de jungle toers) en dan zouden we daar worden opgepikt. Dan zouden we naar onze boomhut gebracht worden. Voor daarna hadden we een elephant ride gepland en dan zouden we dus slapen in ons tree house. De volgende morgen zouden we om 5.30 opgehaald worden met een jeep voor een jungle safari. Hoe vet is dat?!

We moeten nu weer naar het vliegveld.. Ons jugle verhaal en de rest van onze avonturen zullen we schrijven inhet vliegtuigen inNederland. Wij gaan nu echt afscheid nemen van India!! Jullie horen weer van ons!

With love,

Marjolein and Lisanne

Monique en jurriaan

Fijn dat jullie weer bijna thuis zijn. Ik ga slapen want ik ben moe van het zeilen. Tot morgen, Jurriaanx