Lisanne en Marjolein naar India

Chennai, ons eerste bericht uit India!

Chennai, wat een reis! Ons eerste berichtje vanuit India schrijven wenu om14.15 lokale tijdop een zolderkamer midden in de stadbij de familie van Gracy.We zijn hier echt met open armen ontvangen!

Het begon met het afscheid op schiphol. Toen begon het ineens echt. Het afscheid was toch iets moeilijker dan verwacht, maar dit viel snel van ons af. Om 15.30 vlogen we naar Dubai. Bij het inchecken werd ons verteld dat Lindy betere plekken voor ons had kunnen regelen (nog bedankt hiervoor Lindy!!). Hierdoor werd de vlucht van zes uur een heel stuk aangenamer;) We hadden erg veel turbulentie. Het leek wel een achtbaan, maar wehebben het overleefd. En welanden keurig optijd in Dubai. We werden vanuit het vliegtuig met een bus naar de gate gebracht. De warmte kwam ons toen al op ons af. Het was 00.00 in Dubai en het was er 35 graden. Het vliegveld van Dubai is echtgigantisch! We hebben daar nog even lekker slecht gedaan bij de Mac. Om 2.00 uur was het alweer tijd om in te stappen. Vanaf het moment dat we de Gate in gingen lieten we de 'westerse wereld' echt achter ons. De vlucht van Dubai naar Chennai duurde ong4,5 uur. We even kunnen slapen. Om 8.45 landen we op Chennai. Hier kon het feest echt beginnen. We mochten ons melden bij de 'immigration'. We konden achter in een lange rij aansluiten. En we zagen voor ons vooral veel mensen waardbij de papieren werden afgewezen. Help dachten wij, als dit maar goed gaat... Maar wij als volleerd reiziggers (wij kunnen heel goed doen alsof) hadden natuurlijk alles goed op orde, zodat we met een vette kinpoog direct door konden naar de arrivals. Ook onze koffers waren aangekomen,opzich ook wel fijn. Buiten stonden een eindje verder optientallen mensen dringend achter hekken, wij waren even bang Gracy daar tussen te moeten gaan vinden. Maar gelukkig kwam er, nadat we twee stappen naar buiten hadden gezet, meteen al iemand op ons af met twee roosjes en een briefje met onze namen. Dit was Gracy. Alles ging dus nog steeds volgens plan. Wij volgden Gracy en haar neef met onze koffers, maar we wisten eigenlijk niet waar dit heen zou gaan. Uit eindelijk stapte de neef van Gracy ineen tuc tuc enwerd ons duidelijk dat we daarmee ons eerste ritje in India zouden gaan maken. Klein detail was dat onze koffers ook nog mee moesten, maar ook daar hadden zij aan gedacht. We mochten absoluut niet mee helpen, maar daar zullen we maar een beetje aan moeten wennen.Met detuc tuc scheurden we het verkeer in. Wat een chaos, het leek wel een film!! Iedereen toetert en rijdt kris kras over de weg, maar op een een of andere manier gaat het toch goed. Onder weg werden we meteen geconfronteerd met de grote verschillen hier. Aan de ene kant van de weg staat een splinter nieuwe showroom van Mercedes en aan de andere kant van de weg zie je een klein meisje met verscheurde kleertjes uit een hele vieze bak water staan te drinken voor een aantal huttjes.Na ongeenhalf uur crossen met de tuc tucsloegen we een paar zij straatjes in. Waar we uiteindeilik een steege in gingen.Hier was het huis van Gracy en haar familie. Haar moeder stond ons buiten al vrolijk lachend op te wachten. We werden binnen warm ontvangen door de rest van de familie. In dit huis leven vier generaties uit een familie samen. Onder andere Gracy, haar baby, haar man,haar moeder en haar opa en oma. Er werd meteen van alles voor ons geregeld. Heerlijke koude flessen water kwamen tevoorschijn, waar we inmiddels wel behoefte aan hadden. We dronken thee en daarna liet Gracy onze kamer zien. Het is heel leuk om te zien dat ze zoveel aandacht aan onze komst besteden. We hebben een lekkere kamer met een eigen badkamertje. Kortom, tussen deze lieve mensen en op deze plek kunnen wij het tot zondag wel uithouden! Het is hier nu inmiddels 15.25, we gaan aan het einde van de middag nog even op pad. En ergens avondeten.

Jullie horen snel weer van ons! We zullen ooknog foto's plaatsen.

Chantal

Nou dames, daar gaan jullie... Goed te horen dat het aan de andere kant van de wereld mooie ervaringen zijndie worden opgedaan! Geniet er van. Wij blijven jullie volgen. Liefs uit regenachtig Hoofddorp.

Huub en Monique

ha Lievers, wat een mooi reisverhaal! En al zo snel..
Zo kunnen we jullie echt goed volgen. Heb het goed en groet Gracy en haar familie van ons. xxx Huub Monique Tobias Jurriaan

Susanne

Hee hallo meiden,

Fijn dat jullie zijn aangekomen en al zoveel hebben beleefd! Geniet ervan! Leuk om zo met jullie 'mee te reizen'!

Veel liefs van ons allen!

Amber

Wouw, het klinkt echt als een film.
Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's!
Iedereen heeft het al 1000 keer gezegd, dus dan mag het nog wel een keer: Geniet ervan!

kusjes

Nelle

Heej!

Goed te horen dat alles zonder problemen verlopen is en dat jullie het naar je zin hebben daar. Doe iedereen daar de groeten! heel veel plezier!

Groetjes, Nelle

Tessa

Ha meiden,

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen na die hele lange reis. Ik ben na het lezen van jullie eerste verhaal nu al benieuwd naar de vervolgverhalen van jullie avonturen in India! Nog heel veel plezier en maak maar veel foto's voor op de site zodat ik India ook beetje kan ervaren van achter mijn bureau bij KB :) !

Groetjes,

Tessa

Hans

Hoi dames, niet te snel wennen aan al die hulp hoor! Thuis moeten de handjes weer wapperen en wordt er zelf weer gereden ;-)

Marleen

Wat een avonturen zeg! Ik zag het allemaal even voor me, vooral de tocht in de tuc tuc zag er in mijn hoofd erg grappig uit :)
xx

Lisa

Wauw, klinkt heel gaaf allemaal. Ik ben benieuwd naar alle verhalen, dus ik volg jullie weblog. Geniet ervan meiden.

X Lisa

Kees van Lent

Geweldig wat jullie allemaal zien. Zulke tegenstellingen maakten ook op mij grote indruk.
Ik verheug me al op jullie presentatie voor de Rotary
Kees

Lindy en HP

Beste buurmeiden,

Goed om te horen dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Leuk om zo mee te lezen wat jullie allemaal meemaken, leest lekker weg. Veel prachtige en bijzondere ervaringen toegewenst. Tot een volgende!

Marcel, Henriëtte,Carline, Annick, Leanne

Ha Lisanne en Marjolein, Wat leuk om jullie reisverslag te lezen. Ik kan me voorstellen dat jullie onder de indruk zijn van alles wat je ziet. Ook fijn dat jullie zo goed zijn opgevangen. We wensen jullie nog veel plezier. We proberen jullie te volgen tijdens onze vakantie. Hartelijke groet, namens ons allen, Henriëtte